Sony: 14,8 Millionen verkaufte PS4 Konsolen, 3,3 Millionen Einheiten der portablen Konsole

Sony hat mal wieder gute Nachrichten zu verkünden. Im Fiskaljahr 2014, so der aktuelle Finanzbericht, konnte man 14,8 Millionen PS4 Konsolen absetzen, sowie 3,3 Millionen Einheiten ihrer tragbaren Spielkonsolen. Der Spielezweig der Firma bleibt der profitabelste, denn auch wenn man einen Verlust von 126 Milliarden Yen (960 Millionen Euro) verzeichnen musste, konnte man mit den Konsolen immer hin ein Plus von 48,1 Milliarden Yen (ca 370 Millionen Euro) verzeichnen. Im Vergangen Jahr gab es ein weit aus größeres Minus von 128 Milliarden Yen und im letzen Oktober befürchtete man noch einen Verlust von 230 Milliarden Yen. Zum Glück trat die Prognose nicht ein.

Für das kommende Geschäftsjahr rechnet man sich einen Nettogewinn von 140 Milliarden Yen aus und peilt zudem 16 Millionen verkaufte PS4 Konsolen an.

In dieser Konsolengeneration scheint Sony alles richtig gemacht zu haben.

Sales increased 33.0% year-on-year (a 25% increase on a constant currency basis) to 1,388.0 billion yen (11,567 million U.S. dollars). This significant increase was primarily due to an increase in PS4 hardware unit sales, a significant increase in network services revenue, the impact of foreign exchange rates and an increase in PS4 software sales, partially offset by a decrease in PlayStation®3 (“PS3”) hardware and PS3 software sales.

Operating income of 48.1 billion yen (401 million U.S. dollars) was recorded, compared to an operating loss of 18.8 billion yen in the previous fiscal year. This significant improvement was primarily due to the impact of the above-mentioned increase in sales, partially offset by the impact of the decrease in PS3 software sales, the unfavorable impact of the appreciation of the U.S. dollar reflecting the high ratio of U.S. dollar-denominated costs, as well as the recording of an 11.2 billion yen (93 million U.S dollars) write-down of PS Vita and PS TV components in the current fiscal year. In the previous fiscal year, a 6.2 billion yen write-off of certain PC software titles was recorded.

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